Ta největší bomba vybuchla v oblasti elektrokol. Vývoj v tomto segmentu považuje většina výrobců kol za prioritní a tady Kellys evidentně neusnul na vavřínech. Novinky ale byly představeny ve všech odvětvích...
MTB
Horská kola se představila v nových kabátech a největší tahák byl nový, resp. staronový model Tyke ve dvou verzích - Tyke 50 a Tyke 30. V Kellysu Tyke překopali na backcoutry model s moderní geometrií. Šlapavý na rovince a do kopce, pohodlý z kopce díky zdvihům 120mm vzadu, 130 mm vpředu.
Kellys Tyke 50 „Padesátka“ osazená kombinací sad Shimano XT a Deore s převody 1x12 a vybavená vidlicí Rock Shox Reba, na „třicítce“ s ohledem na cenovou dostupnost najdeme spolehlivou sadu Shimano Cues s převody 1x9 a vidlici Rock Shox Recon.
Mezi hardtaily Spider je inovovaný model X30 na sadě Microshift Estes s mechanickýma kotoučovkama. Zůstala moderní geometrie, dlouhý předek, krátký zadek, krátké představce, jednoplacka. A úplná novinka je Spider X40, který má hydraulické brzdy. Modifikace Spideru X40 pro ženy je model Vanity X40. KellySilniční kola
I silniční kola URC jsou vlastně úplně nová. Je sice zachovaný designový podpis z předchozích generací, ale na karbonových rámech jsou dva zásadní upgrady - nová upravená geometrie laděná víc do endurance, delší stack, kratší reach a taky průchodnost rámu, která dovolí obout širší pláště, až 32mm široké. To znamená spolu s novým rámem větší pohodlí pro jezdce. Nové „URCéčko“ je nabízeno ve třech variantách, URC 50 na mechanické sadě Shimano 105, URC 70 na elektronické sadě Shimano 105 Di2 a nejvyšší verze URC 90 na sadě Shimano Ultegra Di2 a kvalitních karbonových kolech od Vision.
Gravel
A pojďme na gravely. Jednak byly k vidění allroad gravely SOOT. V této řadě Kellys pro sezónu 2026 aktualizoval hliníkový model Soot X70, který nově dostal GRXko s převody 2x12 a dále přidal novinku Soot X100.
Kellys Soot X100 Karbonový závodní gravel Soot X100 pro klasické jízdy, ale i pro několikadenní ultra závody nebo výlety, má spoustu montážních otvorů na všechny možné doplňky. Všechny hadice, bowdeny jsou plně integrované do rámu a postavený je na nejnovější sadě GRX s převody 1x12 a karbonových kolech Vision SC30. Ráfky jsou vysoké 30, resp. 35 mm.
A pak je tady Adventure gravel Groot 30, bajk pro náročnější terén. Ten má 50 mm široké pláště už v základu, mechanické kotoučové brzdy kvůli jednoduché servisovatelnosti a osazený je sadou Microshift Sword Black.
Motor Panasonic GXM MAXXPRO vznikl ve spolupráci Panasonic a Kellys a to tím způsobem, že v Kellysu si řekli, že „pouzdro“ motoru od Panasonicu zvládnou vymyslet menší a lehčí. To taky udělali, sami si ho nakreslili a dali motoru své vlastní „šasi“ ze slitiny magnezia. Motory GXM tak najdete i u dalších výrobců elektrokol, ale tuto vylepšenou MAXXPRO verzi jen u Kellysu.
Baterie mají kapacitu 725, 820 nebo 900 watthodin, motor má krouťák 105 Nm, hmotnost 2,56 kg a vylepšené chlazení. Celý systém je doplněný o inovovaný display, který se dá spojit s aplikací v telefonu, přes kterou je možné systém průběžně aktualizovat.
Energetická hustota baterií MAXXPRO A to nejdůležitější - hmotnost Maxxpro systému, tzn. baterie s kapacitou 900 watthodin a motoru, je dohromady 6,06 kg. S baterií s kapacitou 820 watthodin hmotnost systému dokonce spadne pod 6 kg. A to je hmotnost, kterou Kellys převálcoval všechny konkurenty.
Elektrokola - úplně nový systém MAXXPRO
A ta bomba zmíněná na začátku? V Kellysu vyvinuli nový systém pro elektrokola. Výkonnější a hlavně lehčí. Systém pojmenovali MaxxPro. Na výběr jsou tři celokarbonové baterie s různými kapacitami a s nejvyšší energetickou hustotou na světě a zároveň s nejnižší hmotností. Součástí systému je i nový motor Panasonic GXM Maxxpro.
Klíčový impuls však přišel přímo od vývojového týmu KELLYS, který dlouhodobě investuje do vlastního výzkumu s jediným účelem vytvořit jedinečná řešení, která posouvají cyklistiku vpřed.
Naším cílem je rozvíjet naše vlastní technologie, které dávají smysl a posouvají jezdeckou zkušenost kupředu. MAXXPRO je výsledkem dlouholetého výzkumu, inženýrství a odvahy jít svou vlastní cestou. Je to nejlehčí systém elektrokol na světě s plným výkonem a zároveň důkaz, že i slovenská značka může nastavit směr v globálním měřítku,“ říká Michal Divinec, generální ředitel společnosti KELLYS Bicycles. V čele společnosti je od roku 2019, kdy byla po generační výměně odebrána jeho otci Petrovi. Pod jeho vedením společnost zintenzivnila investice do výzkumu a vývoje, což přineslo průlomová řešení, jako je rámec uhlíkových žíravců Theos F nebo systém MAXXPRO, který KELLYS překonal hranice konkurence.
MAXXPRO: Slovenská reakce na světové výzvy
Systém E-bike MAXXPRO kombinuje mimořádně lehké komponenty: uhlíkovou baterii a hořčíkový motor k nejlehčí jednotce s plným výkonem na trhu.
Výkonný motor Panasonic GXM MAXXPRO (105 Nm, 2,56 kg) a baterie KELLYS K2 MAXXPRO se třemi různými kapacitami (900, 820, 725 Wh) s rekordní hustotou energie až 257 Wh/kg tvoří systém s tělesnou hmotností pouhých 6,1 kg.
Nová funkce je „případ“ nebo tělo, ve kterém je motor uložen. Navrhla ji přímo značka KELLYS a já budu k dispozici výhradně na elektrokole slovenského výrobce.
Rozdíl v hmotnosti jednotlivých systémů – motor + baterie:
Baterie BMC v systému MAXXPRO
Aby KELLYS vytvořili tak lehký ekosystém, museli zhubnout ve více spektrech. Největšího pokroku bylo dosaženo u baterií BMZ, které ve srovnání s konkurencí poskytují vyšší kapacitu a nižší hmotnost, což je nezbytné pro celkovou hmotnost elektrokola, protože baterie je jednou z nejtěžších komponent.
Nejsilnější baterie K2 MAXXPRO má objem 900 Wh, hmotnost pouhých 3,5 kg, což je o 0,5 kg méně ve srovnání s 800 Wh baterie od společnosti Bosch.
Toho bylo dosaženo použitím pokročilých článků, které radikálně zvyšují hustotu energie celé baterie. Baterie je navíc zabalena s uhlíkovým pouzdrem, což také snižuje její celkovou hmotnost.
Hustota energie se vypočítá jako podíl kapacity a hmotnosti (Wh/kg) a tento poměr je uveden v následující tabulce:
Tato technologie pohání celou novou kolekci elektrokol napříč segmenty od výkonného e-MTB až po e-SUV a městské modely.
Díky lehčím rámům, bateriím a motorům budou nová hliníková elektrokola KELLYS lehčí než mnoho konkurenčních, dokonce i uhlíkových modelů na světovém trhu, při zachování vysokého výkonu a spolehlivosti.
Porovnání hmotností hliníkových elektrokol KELLYS (KELLYS Theos F100 nemá nový systém MAXXPRO, ale jeho hmotnost je znázorněna v tabulce), s uhlíkovými top modely konkurenčních značek:
„Naše nové baterie MAXXPRO jsou nejméně o jednu generaci před konkurencí díky své hmotnosti a hustotě energie. Ve spojení s motorem Panasonic GXM MAXXPRO tvoří základ nejlehčího systému elektrokola na světě. Nejvíc nás však těší, že tuto technologii přinášíme v celé kolekci – od e-MTB až po městské a silniční modely. Kolekce elektrokol 2026 dává každému jezdci větší výkon, menší váhu a lepší zážitek z jízdy,“ dodává Michal Divinec.
Nová kolekce RS 2026: výkon, lehkost a univerzálnost
Současně KELLYS představuje celou novou generaci elektrokol na pěti frame platformách:
THEOS RS (tárovní e-MTB s 900 Wh baterie a zdvihem 140 mm),
THEOS RSE & RSX (pohodlné a výkonné modely e-SUV),
TYGON RS & TAYEN RS (lehké hardtaily s prémiovými součástmi),
eCRISTY RS (univerzální hybrid do města a výlety),
eSOOT (první e-gravivEL s motorem MAHLE)
Všechny nové snímky řady RS se vyrábějí v Evropě na plně robotických linkách a jsou asi o 10% lehčí než předchozí verze.
Ještě cenově dostupnější modely nyní nabízejí funkce, které byly dosud vyhrazeny pouze pro horní segment, jako je jednoduché odstranění baterie nebo vidličky.
RS platforma s MAXXPRO systémem
MAXXPRO nebude vyhrazen pouze pro vlajkovou loď – v Brně prý řídil celou sérii RS. Základem je pět nových rámových platforem vyrobených v Evropě na robotických linkách, s přibližně o 10% menší hmotností než dříve a se snadným odbouráváním baterie ve standardu (dosud privilegium špičkových modelů).
Inovativní slovenská značka opět posouvá standardy v cyklistickém průmyslu
Česká cyklistika zažívá technologický milník, který přichází ze Slovenska. Značka KELLYS BICYCLES, největší slovenský výrobce kol a elektrokol, přepisuje díky revoluční inovaci historii. V sezóně 2026 představuje MAXXPRO, nejlehčí plně výkonný e-bike systém na světě, vyvinutý ve spolupráci s technologickým lídrem Panasonic a německým výrobcem baterií BMZ. Klíčový impuls vzešel přímo z vývojového týmu KELLYS, který dlouhodobě investuje do vlastního výzkumu s jediným cílem – vytvářet unikátní řešení, která posouvají cyklistiku vpřed.
„KELLYS působí v Česku už delší dobu. Tento trh nevnímáme jen jako domácí, ale především jako velmi silný. Vidíme v něm stále větší potenciál pro růst a nové příležitosti. Specifikem je zde obrovská obliba elektrokol. Protože je naším cílem vyvíjet vlastní technologie, které dávají smysl a zlepšují zážitek z jízdy, chceme je přinášet stále širšímu publiku,“ říká Michal Divinec, CEO KELLYS Bicycles. Ten stojí v čele společnosti od roku 2019, kdy firmu po generační výměně převzal od svého otce Petra. Pod jeho vedením KELLYS výrazně navýšil investice do výzkumu a vývoje, což přineslo průlomová řešení jako karbon-aramidový rám Theos F nebo právě systém MAXXPRO, kterým KELLYS překonal limity konkurence.
MAXXPRO: Slovenská odpověď na světové výzvy
E-bike systém MAXXPRO kombinuje výjimečně lehké komponenty – karbonovou baterii a magneziový motor – do nejlehčí plně výkonné jednotky na trhu. Výkonný motor Panasonic GXM MAXXPRO (105 Nm, 2,56 kg) a baterie KELLYS K2 MAXXPRO (900, 820, 725 Wh) s rekordní energetickou hustotou 257 Wh/kg tvoří dohromady systém o hmotnosti pouhých 6,1 kg.
Tato technologie pohání celou novou kolekci elektrokol napříč segmenty – od výkonných e-MTB přes e-SUV až po městské modely. Díky lehčím rámům, bateriím i motorům budou nová e-kola KELLYS lehčí než mnohé konkurenční modely na světovém trhu, přičemž si zachovají vysoký výkon i spolehlivost.
„MAXXPRO je výsledkem let výzkumu, inženýrství a odvahy jít vlastní cestou. Je to nejlehčí plně výkonný e-bike systém na světě a zároveň důkaz, že i slovenská značka může určovat směr v globálním měřítku,“ dodává Michal Divinec s tím, že nové baterie MAXXPRO jsou díky své hmotnosti a energetické hustotě minimálně o jednu generaci napřed před konkurencí. „V kombinaci s motorem Panasonic GXM MAXXPRO tvoří základ nejlehčího plně výkonného e-bike systému na světě. Nejvíce nás ale těší, že tuto technologii přinášíme napříč celou kolekcí – od e-MTB až po městské a silniční modely. Kolekce e-biků 2026 tak každému jezdci přináší více výkonu, méně hmotnosti a lepší zážitek z jízdy,“ dodává.
Nová kolekce RS 2026: výkon, lehkost a univerzálnost
KELLYS zároveň představuje zcela novou generaci e-kol na pěti rámových platformách: THEOS RS (trailové e-MTB s 900 Wh baterií a zdvihem 140 mm), THEOS RSE & RSX (komfortní a výkonné e-SUV modely), TYGON RS & TAYEN RS (lehké hardtaily s prémiovými komponenty), eCRISTY RS (univerzální hybrid do města i na výlety), eSOOT (první e-GRAVEL s motorem MAHLE).
Všechny nové rámy se vyrábějí v Evropě na plně robotizovaných linkách a jsou zhruba o 10 % lehčí než předchozí verze. I cenově dostupnější modely nyní nabízejí funkce, které dříve patřily jen do nejvyšší třídy – například snadné vyjímání baterie nebo vzduchové vidlice.