E-bike systém MAXXPRO

Klíčový impuls však přišel přímo od vývojového týmu KELLYS, který dlouhodobě investuje do vlastního výzkumu s jediným účelem vytvořit jedinečná, neuchopená řešení, která posouvají cyklistiku vpřed.

"V KELLYS nikoho nekopírujeme. Naším cílem je rozvíjet naše vlastní technologie, které dávají smysl a posouvají jezdeckou zkušenost kupředu. MAXXPRO je výsledkem dlouholetého výzkumu, inženýrství a odvahy jít svou vlastní cestou. Je to nejlehčí systém elektrokol na světě s plným výkonem a zároveň důkaz, že i slovenská značka může nastavit směr v globálním měřítku,“ říká Michal Divinec, generální ředitel společnosti KELLYS Bicycles. V čele společnosti je od roku 2019, kdy byla po generační výměně odebrána jeho otci Petrovi. Pod jeho vedením společnost zintenzivnila investice do výzkumu a vývoje, což přineslo průlomová řešení, jako je rámec uhlíkových žíravců Theos F nebo systém MAXXPRO, který KELLYS překonal hranice konkurence.

Video s kompletní prezentací ekosystému s generálním ředitelem společnosti Michalem Divinecem. Titulky jsou k dispozici ve videu:

 

MAXXPRO: Slovenská reakce na světové výzvy

Systém E-bike MAXXPRO kombinuje mimořádně lehké komponenty: uhlíkovou baterii a hořčíkový motor k nejlehčí jednotce s plným výkonem na trhu.

Výkonný motor Panasonic GXM MAXXPRO (105 Nm, 2,56 kg) a baterie KELLYS K2 MAXXPRO se třemi různými kapacitami (900, 820, 725 Wh) s rekordní hustotou energie až 257 Wh/kg tvoří systém s tělesnou hmotností pouhých 6,1 kg.

Nová funkce je „případ“ nebo tělo, ve kterém je motor uložen. Navrhla ji přímo značka KELLYS a já budu k dispozici výhradně na elektrokole slovenského výrobce.

Rozdíl v hmotnosti jednotlivých systémů – motor + baterie:

Baterie BMC v systému MAXXPRO

Aby KELLYS vytvořili tak lehký ekosystém, museli zhubnout ve více spektrech. Největšího pokroku bylo dosaženo u baterií BMZ, které ve srovnání s konkurencí poskytují vyšší kapacitu a nižší hmotnost, což je nezbytné pro celkovou hmotnost elektrokola, protože baterie je jednou z nejtěžších komponent.

Nejsilnější baterie K2 MAXXPRO má objem 900 Wh, hmotnost pouhých 3,5 kg, což je o 0,5 kg méně ve srovnání s 800 Wh baterie od společnosti Bosch.

Toho bylo dosaženo použitím pokročilých článků, které radikálně zvyšují hustotu energie celé baterie. Baterie je navíc zabalena s uhlíkovým pouzdrem, což také snižuje její celkovou hmotnost.

Hustota energie se vypočítá jako podíl kapacity a hmotnosti (Wh/kg) a tento poměr je uveden v následující tabulce:

 

Tato technologie pohání celou novou kolekci elektrokol napříč segmenty od výkonného e-MTB až po e-SUV a městské modely.

Díky lehčím rámům, bateriím a motorům budou nová hliníková elektrokola KELLYS lehčí než mnoho konkurenčních, dokonce i uhlíkových modelů na světovém trhu, při zachování vysokého výkonu a spolehlivosti.

Porovnání hmotností hliníkových elektrokol KELLYS (KELLYS Theos F100 nemá nový systém MAXXPRO, ale jeho hmotnost je znázorněna v tabulce), s uhlíkovými top modely konkurenčních značek:

 

„Naše nové baterie MAXXPRO jsou nejméně o jednu generaci před konkurencí díky své hmotnosti a hustotě energie. Ve spojení s motorem Panasonic GXM MAXXPRO tvoří základ nejlehčího systému elektrokola na světě. Nejvíc nás však těší, že tuto technologii přinášíme v celé kolekci – od e-MTB až po městské a silniční modely. Kolekce elektrokol 2026 dává každému jezdci větší výkon, menší váhu a lepší zážitek z jízdy,“ dodává Michal Divinec.

Nová kolekce RS 2026: výkon, lehkost a univerzálnost

Současně KELLYS představuje celou novou generaci elektrokol na pěti frame platformách:

  • THEOS RS (tárovní e-MTB s 900 Wh baterie a zdvihem 140 mm),
  • THEOS RSE & RSX (pohodlné a výkonné modely e-SUV),
  • TYGON RS & TAYEN RS (lehké hardtaily s prémiovými součástmi),
  • eCRISTY RS (univerzální hybrid do města a výlety),
  • eSOOT (první e-gravivEL s motorem MAHLE)

Všechny nové snímky řady RS se vyrábějí v Evropě na plně robotických linkách a jsou asi o 10% lehčí než předchozí verze.

Ještě cenově dostupnější modely nyní nabízejí funkce, které byly dosud vyhrazeny pouze pro horní segment, jako je jednoduché odstranění baterie nebo vidličky.

RS platforma s MAXXPRO systémem

 

MAXXPRO nebude vyhrazen pouze pro vlajkovou loď – v Brně prý řídil celou sérii RS. Základem je pět nových rámových platforem vyrobených v Evropě na robotických linkách, s přibližně o 10% menší hmotností než dříve a se snadným odbouráváním baterie ve standardu (dosud privilegium špičkových modelů).

 

 

 

Inovativní slovenská značka opět posouvá standardy v cyklistickém průmyslu

Česká cyklistika zažívá technologický milník, který přichází ze Slovenska. Značka KELLYS BICYCLES, největší slovenský výrobce kol a elektrokol, přepisuje díky revoluční inovaci historii. V sezóně 2026 představuje MAXXPRO, nejlehčí plně výkonný e-bike systém na světě, vyvinutý ve spolupráci s technologickým lídrem Panasonic a německým výrobcem baterií BMZ. Klíčový impuls vzešel přímo z vývojového týmu KELLYS, který dlouhodobě investuje do vlastního výzkumu s jediným cílem – vytvářet unikátní řešení, která posouvají cyklistiku vpřed.

„KELLYS působí v Česku už delší dobu. Tento trh nevnímáme jen jako domácí, ale především jako velmi silný. Vidíme v něm stále větší potenciál pro růst a nové příležitosti. Specifikem je zde obrovská obliba elektrokol. Protože je naším cílem vyvíjet vlastní technologie, které dávají smysl a zlepšují zážitek z jízdy, chceme je přinášet stále širšímu publiku,“ říká Michal Divinec, CEO KELLYS Bicycles. Ten stojí v čele společnosti od roku 2019, kdy firmu po generační výměně převzal od svého otce Petra. Pod jeho vedením KELLYS výrazně navýšil investice do výzkumu a vývoje, což přineslo průlomová řešení jako karbon-aramidový rám Theos F nebo právě systém MAXXPRO, kterým KELLYS překonal limity konkurence.

MAXXPRO: Slovenská odpověď na světové výzvy

E-bike systém MAXXPRO kombinuje výjimečně lehké komponenty – karbonovou baterii a magneziový motor – do nejlehčí plně výkonné jednotky na trhu. Výkonný motor Panasonic GXM MAXXPRO (105 Nm, 2,56 kg) a baterie KELLYS K2 MAXXPRO (900, 820, 725 Wh) s rekordní energetickou hustotou 257 Wh/kg tvoří dohromady systém o hmotnosti pouhých 6,1 kg.

Tato technologie pohání celou novou kolekci elektrokol napříč segmenty – od výkonných e-MTB přes e-SUV až po městské modely. Díky lehčím rámům, bateriím i motorům budou nová e-kola KELLYS lehčí než mnohé konkurenční modely na světovém trhu, přičemž si zachovají vysoký výkon i spolehlivost.

„MAXXPRO je výsledkem let výzkumu, inženýrství a odvahy jít vlastní cestou. Je to nejlehčí plně výkonný e-bike systém na světě a zároveň důkaz, že i slovenská značka může určovat směr v globálním měřítku,“ dodává Michal Divinec s tím, že nové baterie MAXXPRO jsou díky své hmotnosti a energetické hustotě minimálně o jednu generaci napřed před konkurencí.
„V kombinaci s motorem Panasonic GXM MAXXPRO tvoří základ nejlehčího plně výkonného e-bike systému na světě. Nejvíce nás ale těší, že tuto technologii přinášíme napříč celou kolekcí – od e-MTB až po městské a silniční modely. Kolekce e-biků 2026 tak každému jezdci přináší více výkonu, méně hmotnosti a lepší zážitek z jízdy,“ dodává.

Nová kolekce RS 2026: výkon, lehkost a univerzálnost

KELLYS zároveň představuje zcela novou generaci e-kol na pěti rámových platformách: THEOS RS (trailové e-MTB s 900 Wh baterií a zdvihem 140 mm), THEOS RSE & RSX (komfortní a výkonné e-SUV modely), TYGON RS & TAYEN RS (lehké hardtaily s prémiovými komponenty), eCRISTY RS (univerzální hybrid do města i na výlety), eSOOT (první e-GRAVEL s motorem MAHLE).

Všechny nové rámy se vyrábějí v Evropě na plně robotizovaných linkách a jsou zhruba o 10 % lehčí než předchozí verze. I cenově dostupnější modely nyní nabízejí funkce, které dříve patřily jen do nejvyšší třídy – například snadné vyjímání baterie nebo vzduchové vidlice.